woensdag 21 juni 2017

Bloemige felicitaties

Jullie hebben het vast al gezien dat in onze Facebookgroep  de eerste challenge van start is gegaan de 15e. Het thema van deze maand is lekker makkelijk: ALLES MAG


Deze kaart heb ik als voorbeeld bij de challenge gemaakt.De basis van de kaart is van wit Linnenkarton met daarop een vel uit het vrolijke First Edition paperpad-Storyteller. Het vel dat ik hier heb gebruikt, heeft een prachtige parelmoer glans. Uit de volgende laag wit Linnenkarton heb ik twee voetjes gestanst. Deze laag heb ik verhoogd met wit Foam. Dit geeft een mooi effect bij de voetjes en is stevig om te verzenden per post.


Voor deze kaart heb ik me laten inspireren door het geboortekaartje. Dat kaartje heeft op de voorkant twee voetjes opgevuld met allemaal verschillende bloemetjes en ook aan de binnenkant staan heel veel bloemen. Vandaar mijn keuze om lekker veel verschillende kleuren bloemen op de kaart te verwerken. De tekst gefeliciteerd heb ik met Pearlescent Orchid gestempeld. Deze parelmoer inkt geeft meteen een beetje extra wat heel mooi bij het Storyteller papier past.


De theebloem heb ik gevouwen van de achterkant van Pickwick Cinnamon zakjes. Onder de theebloem een papieren bloem en erop een resin flower dahlia. Deze heb ik geplakt met een Glue Drop en dat werkt ook superhandig om de grote rose parels op de kaart te plakken. De groene blaadjes tussen de bloemen zijn gestanst met de MD Flower Set Sweet.

Wat heb ik gebruikt:
CraftEmotions Linnenkarton 27x13,5 cm-Wit
First Edition paperpad-Storyteller 6x6
ColorCore cardstock
Crealies Crea-Nest-Lies XXL-No.34/Double Stitch
Marianne Design Creatable-LR0450 Lot`s Of Love
Marianne Design Craftable-CR1358 Flower Set Sweet
Marianne Design Creatable-LR0305 Feet
Marianne Design Clearstempelset-KJ1701 Geniet Joepie
Precious Marieke Clearstempelset-Springtime/Text
Brilliance Ink Dew Drop-Pearlescent Orchid
Memento Ink Dew Drop-Bamboo Leaves
charm 001 babyvoetjes-zilver
jump ringetjes zilver
resin flower dahlia
mix set apple blossoms-Pastel Tone
mix set sweetheart blossom-Mixed Brown & White
set mini sweetheart blossom-Ivory
mix set mini sweetheart blossom-Mixed Pink
Papieren bloem
maxi parels helder 14 mm
Multi Glue Drops-4 mm
Foam-Wit 22x30 cm
CraftEmotions Extra Sticky Tape-3 mm
Aleene`s Quick Dry Tacky Glue

Ook met deze Facebook-challenge is een leuke prijs te winnen:


Je kunt meedoen met de challenge door je kaart in het album in onze AnMaCreatief Facebookgroep te plaatsen. Klik op onderstaand logo om naar de groep te gaan.


Groetjes van Adriana

2 opmerkingen: