zondag 26 mei 2013

Vintage voor oma!

Hallo allemaal,
het feest van mijn oma, omdat ze 80 is geworden, is achter de rug. Het was een heel mooi feest om op terug te kijken! En alle genodigden hebben mij in het bijzonder bedankt voor de mooie uitnodigingen! Wat een compliment hé!? Er was één tante die eerlijk vertelde dat het niet haar smaak was, iets te druk vertelde ze. Maar, ze vertelde er ook bij dat toen haar dochter bij haar op bezoek kwam, ze gelijk op de kaart af liep en vroeg wie zo'n geweldig mooie kaart had gemaakt! Tja, smaken verschillen ;-)



Omdat ik de uitnodigingskaarten in vintage-stijl had gemaakt, wilde ik ook de verjaardagskaart voor oma in deze zelfde stijl maken... Niet mijn sterkste kant (omdat ik het gewoon nooit maak) Maar gelukkig hebben wij Judith in ons team, die echt een kei is in vintage kaarten maken! Dus heb ik haar blog erbij gepakt en veel ideetjes van haar na gemaakt ;-)

Het plaatje is van internet afgehaald. Alle randen heb ik oud gemaakt met de  TH Paper Distresser en  de randen beïnkt met Distress Ink - Walnut Stain. Achter het plaatje zie je het  frame vierkant van Joy! Naast het plaatje zie je de paspop van TH uit de set Big Die; Sewing Room.  Ik heb haar aangekleed zoals Judith dat heeft gedaan. Dat vond is zo gaaf met die filigraan!!! Daarop zit een resin flower ovaal. De 'garen-kaartjes' daaronder heb ik ook van internet, met daar omheen DMC-garen gewikkeld. De bloementoef heb ik gemaakt met  Cherry Blossom (vintage bruin), roosjes in  kleine filigraanbloemen gedaan; deze heb ik iets omgebogen en  grote parels! Wat zijn ze gaaf hé?!

Rechts van de kaart heb ik een tag achter het afdrukje verstopt met daaraan Kreukellint gestrikt. Deze heb ik op kleur gebracht met Distress Ink, maar ik weet even niet met welke kleur ik deze heb gedaan... Had ik namelijk nog liggen ;-) Daarnaast heb ik een 'scheur' gemaakt in het design papier; daar heb ik rozenknopjes tussenuit gedaan. De 'scheur' heb ik iets dicht gemaakt met een veiligheidsspeld met daaraan een charm van een oude singer! Verder heb ik nog twee bloemetjes gemaakt uit kraft met daarop een mini resin roosjes en daar van onder een charm van een takje. Als laatste afwerking heb ik een filigraan hoekje onderin geplakt.


Oma was blij met haar kaart! En ik vond het leuk om te maken. Maar de volgende keer kom ik weer gewoon met een gekleurde stempel, hihi Dat blijft toch wel 'mijn ding'.

Liefs Lotte

6 opmerkingen:

  1. Beeldschone vintagekaart en wat een bjoetie!

    Gr Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, een hele mooie kaart.
    Wat een hoop mooie details.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een beeldschone vintagekaart, prachtig bewerkt.
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ik vind dit weer een schitterende creatie, erg mooi gemaakt en lekker veel details. Gelukkig maar dat iedereen een andere smaak heeft anders zouden we vaak hetzelfde tegenkomen. Nog gefeliciteerd met je oma, fijn dat het gezellig is geweest.
    Fijne zondag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wooow...wat een beauty!!
    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen