zaterdag 25 maart 2017

Tutorial black roses


Hallo Allemaal,

Vandaag eens een heel ander project van mijn hand. Ik ben aan de gang gegaan met MDF Paint Palette van DDD en......zwarte gesso.
In dit bericht zal ik ook aan jullie gaan uitleggen hoe ik de rozen heb gemaakt met de Floral Flourishes 6002/0771.


Maar als eerste het palet. Deze heb ik eerst bewerkt met Mask Art stencil Flower van DDD.
Dit gedroogd met een heattool en daarna nog blauwe stans 6002/0639 op het middengedeelte geplakt.


Toen het palet helemaal ingesmeerd met zwarte gesso en weer gedroogd met en een heattool.
Hier een daar wat Cornflower embellishment mousse en dan kan het versieren beginnen.


Eerst heb ik wondgaas gebruikt dat ik met witte acrylverf heb bewerkt en daarna met blauwe parelmoerverf.
Verder versiert met filigraan bladerenvlinders en een resin frame.
Deze heb ik allemaal bewerkt met Embellisment mousse Mother of Pearl.


Rechts zitten de klimopblaadjes van Noor!, nummer 6002/0456 en links het vogelkooitje 6003/3003.



De blauwe bloemetjes zijn gemaakt met Vintage Flourishes 6003/0066.
Met in het midden Nuvo Jewel Drops Sea Breeze.
Deze heb ik ook hier en daar verspreid over het palet.


En dan hier de tutorial over de zwarte rozen gemaakt met Floral Flourishes 6002/0771.
Het papier dat ik hiervoor heb gebruikt is zwart Kraft papier van Joy! Crafts.


Stans twee kleinere en 5 bloemen van een grotere maat.


Bol de twee kleinste bloemen aan de binnenkant op.


Doe wat lijm op de binnenkant van alle blaadjes en knijp de blaadjes samen.
Knip een klein stukje van de onderkant af.
Vouw daarna het andere bloemetje eromheen.


Bol bij één van de grotere bloemen de blaadjes aan de binnenkant op.
Knip de blaadjes af.


Plak één voor één de blaadjes vast.


Als ze vast zitten krul de blaadjes aan de bovenkant iets naar buiten.


Neem de drie overig bloemen en krul daar alle blaadjes van naar buiten.


Plak de bloemen vast zodat de blaadjes niet recht boven elkaar zitten.
Krul de blaadjes daarna nog wat naar buiten.



De rozen op het palet heb ik nog een keer ingesmeerd met zwarte gesso.
Heel veel succes.

Liefs Judith



1 opmerking: