dinsdag 15 oktober 2019

AnMaCreatief Facebook Challenge #29

Vandaag gaat alweer de 29e challenge in onze AnMaCreatief Facebookgroep van start!

We vinden het heel leuk dat jullie steeds zo enthousiast meedoen met onze Facebook Challenges. Hopelijk wordt deze challenge ook weer een succes.

Het thema voor de oktober challenge is BABY!


Als voorbeeld heb ik een persoonlijk felicitatiekaartje bij een geboorte gemaakt. Ik laat me daarbij meestal inspireren door het geboortekaartje. In ieder geval wat betreft de kleur. Vandaar dit kaartje in het blauw. Het gebruikte papier komt uit het MD Pretty Papers Bloc- Eline's Sweet Dreams. Toen ik dit papier zo bij elkaar zag, wist ik dat ik het schattige schildpadje erbij wilde gebruiken.  Het fijne kader is de Doodle Vierkant van Marianne Design en ook alle fijne takjes die ik bij de bloem heb verwerkt, zitten daarbij in de set.


Een korte krachtige naam past leuk als blikvanger op de kaart. Deze heb ik gestanst met de MD Collectable-Alfabet XXL uit het papier en ook uit Foam. Dat gaat makkelijk en geeft een o, zo leuk effect. De tekst 'welkom kleine uk' komt van de CarlijnDesign clearstempelset-Hoera en is gestempeld met Memento-Teal Zeal op een klein strookje Linnenkarton en gewoon op de M geplakt.


De theebloem is gevouwen van Pickwick Slaap Lekker thee. Hoe toepasselijk, hihi... (nou ik kan je vertellen, dat kan deze kleine man gelukkig heerlijk) Eronder een blauwe papieren bloem en erop een filigraan bloem vastgezet met een enamel brad.
Om de leuke veiligheidsspeld aan de kaart te bevestigen heb ik het Doodle Vierkant onder de bloem doorgeknipt en daarna aan de kaart geplakt. Links en rechts een mini sweetheart blossom zodat de speld op z'n plek blijft, maar nog wel een beetje wiebelt.

Wat heb ik gebruikt:
CraftEmotions Linnenkarton 27x13,5 cm-Wit
Foam-Wit 22x30 cm
Marianne Design Pretty Papers Bloc-PB7055 Eline's Sweet Dreams A5
Marianne Design Craftable-CR1469 Doodle Vierkant
Marianne Design Collectable-COL1449 Alfabet XXL
CraftEmotions Die-Turtle, Seahorse
CarlijnDesign clearstempelset-Hoera
Memento Ink Dew Drop-Teal Zeal
parelkernen zeester-ivoor
charm 175 veiligheidsspeld-zilver
filigraan bloem 12-zilver
ScrapBerry's -enamel brad
mix set mini sweetheart blossom-Mixed Blue
Aleene`s Quick Dry Tacky Glue

Er is weer een leuke prijs te winnen met deze Facebook-challenge:



Deze Joy! cutting & embossing stencil-6002/0510 Randstansjes.
Doen jullie ook gezellig mee met de challenge? Plaats dan je kaart in het album in onze AnMaCreatief Facebookgroep. Klik op onderstaand logo om naar de groep te gaan.

https://www.facebook.com/groups/447538682077945/

De voorbeeldkaarten van de andere DT-dames komen de komende weken online op het blog.

Fijne dag!
Groetjes van Adriana 

1 opmerking: