woensdag 20 augustus 2014

cadeautje voor de geboorte!

... dat ook nog door de brievenbus kan ;-)
Die uitdaging heb ik mijzelf gegeven, nu er een nicht is bevallen van een prachtig dochtertje. Wij zijn de komende tijd niet in de gelegenheid om daar op kraamvisite te gaan. Dus wilde ik graag iets cadeau doen wat door de brievenbus past.


Anne-Marije verstuurd haar bestellingen vaak in een brievenbusdoosje en na ontvangst ben ik daar heel zuinig op. Want hier kan ik op mijn beurt ook weer iets in versturen. Dus ook dit keer moest het in zo'n doosje passen!


Ik heb er voor gekozen om een t-shirtje te maken met een lieve afbeelding erop met daarbij de naam van de nieuwe wereldburger. Dit heb ik met heat-transfer gedaan en met de silhouette uitgesneden. (kleur is op deze foto totaal verschillend van de werkelijkheid, maar op andere foto's zie je wel een stukje van de afbeelding waarbij die de goede kleur heeft; namelijk zacht baby-roze)

Het t-shirtje heb ik verpakt in een doosje die ik zelf heb gemaakt. De maten hiervan zijn 16cm breed, 14cm hoog en 2cm dik. Hierin heb ik een raampje in gemaakt en Mica tussen geplakt. Het designpapier is van MD.

En toen kon het decoreren beginnen!


De stempel is van Magnolia en is gestempeld met Memento - Rich Cocoa en ingekleurd met Derwent Coloursoft Pencils. Op de vleugeltje heb ik glitters toegevoegd. De rand heb ik geblend met Distress Inkt - Walnut Stain en daar achter zit een schulprand van kraft. Op die schulprand heb ik met een parelpen pareltjes gemaakt. Rechtsonder heb ik drie kleine bloemetjes uit het designpapier gemaakt met een wit mini pareltje erin.


Linksboven heb ik een slingertje met haar naam erop gemaakt. De vlaggetjes zijn uit kraft gehaald en zitten aan elkaar door een stukje twine. Daarna heb ik een strik van kreukellint daarboven gemaakt. Hier heb ik ook een charm van een strikje aangehangen en op de knoop van de strik een parelkern in de vorm van een hart geplakt. Verder heb ik bloemen gebruikt, namelijk; een roze Cherry Blossom, een groot roze roosje, twee Sweetheart Blossoms en twee roze rozenknopjes. Verder heb ik rechtsboven in de hoek nog twee parelkernen in de vorm van een hartje geplakt.


Ik vond het heel erg leuk om dit te maken, dus mocht ik weer een kraamcadeautje moeten versturen, dan zou het zomaar eens kunnen dat het weer zo'n gevuld doosje is ;-)

Een mooie dag toegewenst! Liefs Lotte

4 opmerkingen:

  1. Superleuk gedaan Lotte. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schattig baby cadeautje Lotte, heel mooi gemaakt,
    groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een ontzettend schattig doosje heb je gemaakt. Hele leuke oplossing nu je niet zelf op kraamvisite kunt komen. Ik weet zeker dat ze je dit "vergeven" na de ontvangst van dit leuke kado!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een schattig mooi doosje is dit heel leuk cadootje groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen