dinsdag 13 augustus 2013

Best Friend


Wat hebben wij een heerlijke vakantie gehad en wat een geluk met het prachtige weer. Wij zijn lekker in Nederland gebleven en zeg nou zelf met dit geweldige weer hoef ik echt niet naar het buitenland. 
Vandaag is weer mijn eerste werkdag en ik zag dat het laatste berichtje dat ik heb geplaatst van 15 juli is....  Dus het wordt weer hoog nodig tijd voor een nieuwe.

Dit keer is het een layout. Hier en daar zien ik van die prachtige layouts voorbij komen op de blogs en ik had het altijd nog op mijn lijstje staan om ook eens te gaan proberen. De foto die ik hiervoor heb gebruikt is van onze kat die 2,5 jaar geleden is overleden.




Als ondergrond heb ik een canvas schildersdoek gebruikt van 25x30 cm. Vervolgens heb ik een scrapvel van Pion Design in stukken gescheurd en deze op maat gemaakt van het doek en hier en daar de randen omgevouwen. De randen natuurlijk weer eigenhandig geborduurd. 





De doilies zijn van Dovecraft. Onder de foto heb ik mallen gebruikt van Go Kreate. Op de bovenste ook weer een mooi randje geborduurd en ik heb de randen ook bewerkt met embossingpoeder (rechts van de foto te zien). De kleur die ik hier heb gebruikt is Seafoam White. Je maakt een stempel op het papier met een Watermark Stamp Pad. Je strooit het embossingpoeder over het hele gestempelde gedeelte en vervolgens klop je de restanten van het poeder eraf en dan blijft op het gestempelde gedeelte de poeder plakken. Het enige dat je nu nog moet doen is het warm maken met een heattool, zodat de poeder hard wordt.




De letters van BEST FRIEND heb ik gemaakt met een alfabet van Tim Holtz. Deze heb ik op dezelfde manier bewerkt met embossingpoeder Seafoam White.
De stans van de takken is van Joy, nummer 6002/0162. De bloemen heb ik gemaakt met de bloemenstans van Creatable LR0162 en in het middel zit een meeldraadstansje van de LR0111. Het vogeltje is Creatable LR0137.
Het kant is ook van Marianne Design genaamd Richelieu.




De roosjes zijn van verschillende maten. De grootste zijn 2,5 cm dan 2cm en de kleinste zijn 1cm, allemaal in het wit. En natuurlijk nog de witte astertjes.

Allemaal een fijne dag,
Groetjes Judith


3 opmerkingen: