zaterdag 9 mei 2015

Sneeuwvlok

 
Echt sneeuwen doet het nu gelukkig niet, het is allemaal bloesem wat er valt door de harde wind.
Toch wil ik mijn sneeuwvlok laten zien. Ik heb het snowstar stencil van Dutch Doobadoo 3x nagetekend en uitgeknipt, 1x uit wit cardstock, 1x uit kraft en 1x uit designpapier. Vóór het op elkaar plakken heb ik de randjes van het witte cardstock met Inka Gold (platinum) ingesmeerd, die van het kraftpapier met wat gesso behandeld en de randjes van het designpapier met de distresser gedaan.

Daarna heb ik een briefkaartstempel met Memento inkt (Toffee Crunch) gestempeld en alle randjes met de hand gescheurd om een oud effect te krijgen. De sneeuwsterrand heb ik uit wit cardstock gestanst en eerst in de Versamark gedoopt en daarna met blauwe frantage bestrooid en verhit met de heattool.
 De bomenrand heb ik uit wit cardstock gestanst en met wat gesso behandeld.
Hier kun je wat beter zien dat ik onder de stempel de tandwielenrand heb geplakt, na eerst de rand van de stempel én de tandwielenrand met Inka Gold (platinum) ingesmeerd te hebben.
Tenslotte de mooie winterstans. Twee keer uitgestanst, 1x uit blauw en 1x uit wit cardstock. De witte ook weer op de Versamark gedrukt en met blauwe frantage bestrooid en verhit met de heattool. Daarna verspringend op elkaar geplakt. Als laatste de stans zelf op kraft omgetrokken en uitgeknipt, zodat het er in zijn geheel mooi uitspringt.

Bedankt voor het langskomen en ik wens iedereen een mooi weekend!
xxx Margreet

1 opmerking: