zaterdag 23 mei 2015

Pauw, pauw, ik hou van jou

Dovecraft heeft weer nieuw, prachtig papier: Bohemian. Dit velletje met pauwen erop is zó mooi, dat ik het zo veel mogelijk in zijn geheel heb gebruikt.
Ik ben begonnen met de Dutch Doobadoo Dutch shape art label 4x af te tekenen en uit te knippen. 1x uit linnenkarton en 3x uit het blokje Bohemian van Dovecraft.
Na het uitknippen heb ik eerst alle randjes met de papier distresser oud gemaakt. Daarna heb ik alles wat een randje heeft met Tim Holtz distress ink (evergreen bough) behandeld. Na het op elkaar plakken van de verschillende lagen heb ik bovenin 2 gaatjes gemaakt met de Crop-o-dile en heb er een lintje én een kantje tegelijk doorgehaald en gestrikt.
De MD birds on a wire heb ik 3x uitgestanst: 1x van linnenkarton, 1x van het groenige en 1x van het pauwenpapier. De vogeltjes van het dessinpapier losgeknipt en iets versprongen op het linnenkarton geplakt.
Ook de MD bird cage heb ik 2x gestanst. Wederom 1x van linnenkarton en 1x van dessinpapier. Ook deze iets verspringend op elkaar geplakt. Schuin opgeplakt tussen linnenkarton en dessinpapier in.
 
De MD Anja's leaves 3 vond ik wat lijken op de staart van een pauw, vandaar 3x gestanst en over elkaar heen geplakt. De binnenste voorzien van glittersteentjes.
Daarna 3 Joy! bladeren 1 gestanst en opgeplakt. Toen de stans Joy! Roll up roses 2 gebruikt. De roos van linnenkarton vrij plat gehouden en er 2 maten van Joy! bloem 4 opgeplakt. Daarna nog een roosje uit het pauwenpapier in elkaar gefrummeld en als laatste er op.
Het begint saai te worden, maar ook de Joy! veren 2 stans 2x gestanst, verspringend opgeplakt en onderaan met scrapper's floss samengebonden.
Ik heb getracht de mooie glans die over het pauwenpapier ligt weer te geven, Helaas is dat niet goed gelukt, dus je zult me óf moeten geloven óf zelf dit mooie papierblokje van Dovecraft moeten aanschaffen.
Dovecraft paperpack-Bohemian 6x6
Fijn weekend!
xxx Margreet

1 opmerking: