dinsdag 26 juli 2016

Gelliplate

Voor deze kaart ben ik aan de slag gegaan met de gelliplate en dan specifiek met de ronde vorm van de Mini Gelli Plates.
Ik zal in foto stappen laten zien wat ik heb gedaan:
Ik heb de ronde vorm op een acrylblok gelegd en er distress inkt opgedaan (Chipped Saphire en Shabby Shutters).
Vervolgens heb ik de Dutch Mask Art Bubbles van Dutch Doobadoo erop gelegd. Ik heb een vel wit kopieerpapier gepakt, er op gelegd en er daarna met de hand over gewreven.

Dit heb ik gedaan tot er geen inkt meer op de vorm zat. Hierboven kun je dat goed zien.
Daarna de vorm weer opnieuw beïnkt (tussendoor de vorm schoonmaken is niet nodig).
Toen met de brayer uitgerold
en een texture clear stamp van Nellie Snellen er op gedrukt.
Dit is dan het resultaat (in het echt wel duidelijker zichtbaar) Hetzelfde heb ik nogmaals gedaan maar heb ipv de clear stamp de Art Comb van Nellie Snellen gebruikt. Hiermee een golfbeweging gemaakt. Helaas ben ik vergeten hier foto's van te maken. Ik moet zeggen dat dat wel een duidelijker effect geeft. Het resultaat is wel te zien op de meest rechtse cirkel op de kaart.
Na iedere handeling rol je de overtollige inkt af op een vel kopieerpapier. Zoals je hierboven kunt zien, hou je dan uiteindelijk een vel papier over dat je kunt gebruiken als zelfgemaakt designpapier.
Dit is de kaart geworden die ik gemaakt heb met het resultaat:
De basis is de Dutch Shape Art Medal van Dutch Doobadoo, die ik van wit linnenkarton dubbel uitgeknipt heb (bovenkant iets boven de vouwlijn uit laten steken). Daarna van blauw linnenkarton een kleinere vorm nagetekend en uitgeknipt. Als laatste de kleinste vorm van het zelfgemaakt designpapier nagetekend en uitgeknipt.
Met de Crealies CLNestXXL 33 stans alle ronde vormen uitgestanst en daarna gekeken welke 3 cirkels ik het mooist bij elkaar vond passen. De walvissen uit het vel clear stamps Ocean Babies van Cuties gestempeld en met de bijpassende Cut-ies uitgestanst uit het zelfgemaakte designpapier (de kleine walvis met de hand uitgeknipt). Met de Under The Sea stans van Joy!crafts wat bubbels uitgestanst. Hiervoor heb ik de EasyConnect Craft Tape van CraftEmotions gebruikt, die is heel handig om met 'tere' stansen te werken.
Daarna her en der luchtbelletjes en de tekst Welcome Baby (ook van het vel clear stamps Ocean Babies van Cuties) gestempeld met de Chipped Saphire en Shabby Shutters.

Ikzelf ben erg enthousiast over het werken met de gelliplate. Er zijn zoveel mogelijkheden mee en je zult er beslist nog meer kaarten van mij mee tegenkomen.
Misschien heb ik jou ook enthousiast gemaakt? Op YouTube zijn heel veel filmpjes over de gelliplate te vinden.
Voor nu een fijne dag gewenst!
xxx Margreet

1 opmerking:

  1. Jij bent echt ook wel iemand die van alles kan he. Heel toffe kaart en duidelijke uitleg . Dank je wel!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen