dinsdag 21 februari 2012

Zo lief!

Hallo allemaal!
Hoewel valentijn al lang geweest is,
heb ik toch nog een kaartje om te laten zien.
Dit kaartje is natuurlijk ook heel goed geschikt voor
andere gelegenheden!

















Van deze super lieve stempel heb ik een paar afdrukjes gehad,
van mijn lieve blogvriendin Lins.
Het is een stempel van Magnolia, is hij niet lief?




Ik heb het gekleurd met
Derwent Coloursoft Pencils:
130-160-180-520-530-550-560-630







De materialen voor deze kaart zijn:
- paperpack van Forever Friends, All loved up!
- kraftpapier
- een loonzakje
- een label gemaakt met een doohickey
- kant en henneptouw
- een roosje charm (antiek)
- nestabilities
- bloemen mal van TH
- een roosje (vintage bruin)
- doily van Cherry Lynn

Alle randen heb ik bewerkt met de distress tool
en daarna met distress ink, Vintage Foto.

Misschien leuk om te weten, ik doe dit altijd op mijn craftsheet,
je begint met een draaiende beweging op je sheet
en gaat daarna verder op de randen van het papier.
Maar zo heb ik ook mijn hart mooi op kleur gemaakt!
Natuurlijk blijft er inkt achter op je sheet.
Daar spray ik met mijn mini mister wat water over
en zo heb ik weer een mooie mix om mijn bloem in nat te maken
en gelijk van wat meer kleur te voorzien.
De bloemen frommel ik een beetje op, droog het met de heattool.
(niet helemaal droog)
daarna vouw ik ze open, modeleer ik ze een beetje
en vervolgens maak ik het goed droog met de heattool.
Dat is heel belangrijk,
want achtergebleven vocht kan je kaart verpesten!
 
Hopelijk hebben jullie hier ook wat aan, het is echt heel leuk
om met distress ink te knoeien!
 
Liefs Lotte

7 opmerkingen:

  1. Echt een super lief kaartje. Heel erg mooi die kleuren en de details die je erin verwerkt hebt.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart hoor ! En bedankt voor de tips.

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft een superschatje hoor. Liefs, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een supermooie kaart, Lotte. Ik vind het zo schattig dat Tilda op dat kantje zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat is dit een prachtig kaartje! Tilda is zo schattig. Leuk zoals je het loonzakje hebt verwerkt in de kaart!
    Bedankt voor dit mooie voorbeeld...
    xxx Anne-Marije

    BeantwoordenVerwijderen