donderdag 8 september 2016

70 jaar

Vorige week mocht mijn schoonvader 70 jaar worden en natuurlijk wilde ik hem graag een zelfgemaakte kaart geven.


Als uitgangspunt de cijfers 70 hierop verwerkt. Hiervoor heb ik de Dutch Doobadoo Polyester Stencil gebruikt. Het designpapier van First Edition paperpad-Man Made bleek verrassend leuk te combineren met wat laatste restjes van het mooie Studio Light paperpack-nr.13! Altijd handig wat mooie restjes :-) De open rozenstansjes zijn gemaakt met de Sizzix thinlits Scribbles & Splat. Die vond ik zo gaaf, dat ik aan Anne-Marije gevraagd heb om ze voor me te bestellen.(Dusss als je hem ook zo gaaf vind, gewoon even vragen!)


Het is een kaartmodel geworden wat ik vorige week zag bij Marleen. Die inspiratie kwam precies op het goede moment voor deze kaart. Superleuk om te maken en er volgen er vast nog meer.
De witte basiskaart van wit Linnenkarton (27 x 13,5 cm standaard maat van dit karton) heb ik gerild op 6 en 13,5 cm. Het extra kaartje erop van hetzelfde Linnenkarton meet 9,5 x 19 cm en is gerild op 9 en 17 cm.


De theebloem gevouwen van Pickwick sinaasappel. Eronder een witte papieren bloem en erop een filigraan bloemetje en het geheel vastgezet met een zilveren minibrad.


De tekst is van de banners van Joy! en heb ik gestempeld met Teal Zeal. En het leuke cliphartje is ook van Joy! uit het setje Clips.

Wat heb ik gebruikt:
CraftEmotions Linnenkarton 27x13,5 cm-Wit
First Edition paperpad-Man Made 6x6
Studio Light paperpack-nr.13
Dutch Doobadoo Polyester Stencil-Numbers A4
Sizzix Framelits Die Set-Labels, Fancy #6 (voor de theezakjes)
Sizzix thinlits Scribbles & Splat
Joy! cutting stencil-6003/0070 Clips 1
Joy! clearstamp banners-6410/0410
Memento Ink Dew Drop-Teal Zeal
Vivant Crispy Lint-White
Hobby & Crafting Fun Waxed Katoen Koord-0,5 mm/Wit
mix set summer blooms-5cm
filigraan bloem 12-zilver
Nellie Snellen Floral Brads-Silver
Aleene`s Quick Dry Tacky Glue
Multi Glue Drops-4 mm
Extra Sticky Tape-6 mm

Groetjes van Adriana



1 opmerking: