vrijdag 23 september 2016

Layered stamps

Ik wilde een kaartje maken met de Layered Stamps van Studio Light. Omdat ik geen idee had welke kleurencombinaties ik zou kunnen maken met de Dew Drops van Memento, ben ik gewoon aan het stempelen geslagen en heb de nummers van de inkt onder de betreffende stempel gezet. Leek me ook wel handig om dit achter de hand te hebben voor het geval ik ze later nog eens wilde maken.
Ik ben begonnen met een dubbele kaart van blauw cardstock. Hierop een designpapiertje van Studio Light geplakt uit Paperpack nr. 13. De randjes heb ik met de paperdistresser behandeld.
De bloemen heb ik gemaakt met Angel PinkLilac Posies en Bahama Blue. De bladeren zijn gestempeld met Pear TartBamboo Leaves en Olive Grove. Na het stempelen alles uitgeknipt en de bloemen opgebold met een opbolpen. De kleinste bloem is met foam opgeplakt om wat hoogte te creëren. Met een Pearl Pen van Dutch Doobadoo wat accentjes in het midden van de bloemen gemaakt.
Deze bloemen zijn iets anders van kleur, en hiervoor heb ik de kleuren Angel PinkSweet PlumTeal Zeal en Bahama Blue gebruikt. De blaadjes zijn op dezelfde manier gemaakt als hierboven beschreven. In de hoeken wat plakparels van Scrapberry's geplakt.
De grote afbeelding in het midden is uit een knipvel van Marianne Design. De tekst komt ook uit dit vel en heb ik gemat op blauw cardstock. Daarna het geheel met foam verhoogd opgeplakt.
Ik hoop jullie wat inspiratie te hebben gegeven om met deze stempels te werken.
Ik vond het zelf wel verslavend om steeds nieuwe kleurencombinaties te maken!
Bedankt weer voor het kijken en tot de volgende keer!
xxx Margreet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten