donderdag 19 december 2013

Een Vreugdevolle Kerst

Vandaag dan ook een kerstkaart van mijn hand. Hiervoor heb ik weer heerljk gefreubeld met de Silk Microfine Glitter van Elizabeth Craft Designs.


Als basis heb ik een grote witte kaart met bijpassende envelop (heel handig!)gebruikt. Hierop een stuk kraft van 12,2x17,3cm en een vel uit het FE blok 'Silent Night' gesneden 11,8x16,9 cm.


De theebloem is gevouwen van Twinings infusions Rosehip&hibiscus. Dit zijn gladde glanzende zakjes en wat moeilijker te vouwen, maar wel erg mooi om te gebruiken. Een antieke spacer en een mini brad erdoor. Eronder 2 groene papieren bloemen. Het strikje is gemaakt van de touwtjes van tags. (wie wat bewaart...)


De tekst heb ik uit de losse hand geschreven met een lijmpen (Sakura Quickie glue roller). Daarna bestrooid met  ECD Silk Microfine Glitter-Spring Peridot. Even goed laten dragen en daarna de overtollige glitter eraf tikken. Zelf doe ik dat gewoon op een A4tje wat ik 2x gevouwen heb, zodat ik het overtollige glitter zo weer terug in het potje kan doen. Daarna voorzichtig met een vinger over de tekst en klaar! Deze is verhoogd opgeplakt met foam plakkers.

De MDkrans is uit cardstock met dubbelzijdige plaksheet gestanst en daarna bewerkt met ECD Silk Microfine Glitter-White. Als je op de foto klikt kun je het mooie effect duidelijk zien. De witte blaadjes heb ik op dezelfde manier gedaan en de groene blaadjes met een eigen mengsel van ECD Silk Microfine Glitter-Spring Peridot en ECD Silk Microfine Glitter-White. Ook uit Dovecraft papier heb ik nog een Tak met blaadjes gestanst.


Wat heb ik gebruikt:
Dovecraft cards & envelopes-White 5x7
First Edition paperpad-Silent Night 8x8
Marianne Design Creatable-Cirkels
Elizabeth Craft Designs Transparent Double Sided Adhesive 6x6
wit cardstock
Elizabeth Craft Designs Silk Microfine Glitter-White
Elizabeth Craft Designs Silk Microfine Glitter-Spring Peridot
Marianne Design Creatable-Anja`s Leaves 1
Joy! cutting & embossing stencil-Tak 1
Joy! cutting stencil-Tak Bladeren Dik
Antieke spacer
Papermania mini brads-Assorted Gloss Metallics
Dovecraft paperpack-´Tis The Season 6x6
Dovecraft blossoms-`Tis The Season
Rode meeldraadjes
Papermania Kraft gift tags
Dovecraft foam-Squares 2mm
Sakura Quickie glue roller

Groetjes Adriana

3 opmerkingen:

  1. Mooie kaart, en heel leuk gedaan met de theezakjes. liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk gedaan met de theezakjes mooi kaartje groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om weer eens theezakjes te gebruiken, je hebt er een hele mooie bloem mee gemaakt. Ook het idee om met de lijmpen tekst te schrijven en dan te bestrooien met die fijne glitter...top idee...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen