vrijdag 13 december 2013

Glitter enveloppe


Zoals jullie gister al bij mijn team maatje Adriana hebben kunnen zien zijn er sinds kort in de webshop van AnMaCreatief de Silk Microfine Glitters te verkrijgen van Elizabeth Craft Designs. Ik ben hier ook lekker mee aan het stoeien geweest. Toen ik de glitters voor het eerst in de winkel zag dacht ik meteen dit is niet echt wat voor mij. Mijn idee met glitters was altijd dat je er geen mooi vintage uiterlijk mee kunt creëren, maar ik moet zeggen hier ben ik volledig van teruggekomen.



De grote mal is nieuw van Joy, het nummer is 6002-0304. Toen deze mal zag vond ik hem gelijk prachtig, dus ja dames dan geen we gewoon weer over stag toch. 


Ik heb de mal eerst gestanst uit wit karton. Toen heb ik deze hier en daar gewoon ingesmeerd met kinderlijm. Dat is wel het handigste om te doen want met andere lijm blijft alles zo aan je vingers plakken en is er weer moeilijk af te krijgen. Vervolgens heb ik de glitters over de lijm heen gestrooid. Het restant dat los zit afgeklopt en daarna weer met mijn vinger over de glitter heen gewreven. Zo zit het niet over de hele stans heen wat het dus een echt vintage uiterlijk geeft. Als je zegt ik vind het juist wel mooi om de glitters over de hele stans de doen dan smeer je de stans helemaal in met lijm, de glitters er overheen, goed op laten drogen en daarna uitwrijven. 


Bij de vlinders heb ik het weer anders gedaan. Deze heb ik gemaakt door middel van de Transparent Double Sided Adhesive te gebruiken. Als jullie willen weten hoe dat werkt kijk dan even hier naar dit filmpje.









De kleuren die ik voor deze enveloppe heb gebruikt zijn Soft Teal en White

Verder heb ik nog gebruikt twee stansen, één van Joy nummer 6002-0263 en een Craftable nummer CR1253. En om de rand van het plaatje nog Stickles.

Deze week kunnen jullie je slag slaan met de Silk Microfine Glitters want ze zijn in de aanbieding tot a.s. zondag 15 december.
Morgen krijgen jullie prachtige creaties met glitters te zien van Anne-Marije.

Fijne dag allemaal,
Groetjes Judith

3 opmerkingen:

  1. Wauw!!! Helemaal geweldig; ik zit te kwijlen. Vooral die vintage. Toen ik de aanbieding van Anne-Marije zag, dacht ik: wat moet je daar nou mee. Nu weet ik het! Ook een gewelige stempel. Laat vooral meer zien.

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woww prachtig, hele mooie kleuren en wat ik vooral zo mooi vind is het hobbelpaard. Schitterend gemaakt. liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Judith,

    Wat heb je toch een schitterende creatie gemaakt! Ik vind het heel leuk dat je laat zien dat je met de glitter ook een vintage creatie kunt maken. Het frame is echt supermooi geworden. Het is juist leuk dat je niet alles bedekt hebt met de glitter. De vlinders zijn echt geweldig, je kunt de glitter zo goed zien.

    Ik vind het echt een TOP-creatie!

    Heel erg bedankt voor je mooie voorbeeld!
    xxx Anne-Marije

    BeantwoordenVerwijderen