dinsdag 3 december 2013

Tutorial ijskristallen

Op 1 december is weer een nieuwe challenge begonnen bij AnMaCreatief en daar heb ik als voorbeeld ijskristallen gemaakt. Graag wil ik jullie aan de hand van een tutorial laten zien hoe ik deze heb gemaakt. Het principe is eigenlijk hetzelfde als de tutorial die ik eerder dit jaar op 10 februari op het blog heb gezet. Wil je dit ook nog eens bekijken dan kun je hier klikken.

Dan nu de ijskristallen.
Je begint met het stansen van 6 maal de Joy stans nummer 6003-0015. Ik heb de kristallen gemaakt met zilver spiegelkarton en met gewoon wit karton. Maar je kunt het natuurlijk in de kleuren nemen die je zelf het mooist vind of in misschien wel één kleur.



Dan ga je de stansjes in het midden vouwen. Je kunt dit eenvoudig doen door een liniaal te nemen en deze in het midden te leggen om er vervolgens met een prikpen langs te gaan aan beide zijde. Dan heb je een kleine vouwlijn en kun je ze makkelijk ombuigen. 



Dus dan heb je 6 maal een gevouwen stansje.


Dan neem je voor de de basis een stans die rond is. Ik heb de Creatable nummer LR0185 gebruikt maar je kan iedere stans nemen als hij maar niet rond is en niet al te groot. En je heb nog een klein rondje nodig.



Doe een dotje lijm op het rondje.



Druk de stans in het midden op het rondje.



Doe daarna nog een dot lijm in het midden. Hier moeten de punten van de 6 hoekjes in gedrukt worden.


Dan nog het één en ander aan versiering om het af te werken. Ik heb nog een Joy stans gebruikt nummer 6002-2020



Nog een filigraan bloem met daar boven op een parelkern.



Nou is het zo eigenlijk wel helemaal af hoor, maar wat het toch nog mooier maakt en wat ik dus heb gedaan, dat is er twee op elkaar plakken. 


Je kunt ze zo los in de kerstboom hangen of zoals ik heb gedaan er een aantal aan elkaar vast maken met lint en deze ergens neer hangen. Mijn dochter die vond ze zo mooi dat ik ze maar zolang boven haar bed heb gehangen.





Fijne dag allemaal,
Groetjes Judith

7 opmerkingen:

  1. Ohw, wauwie. Super mooi. Bedankt voor de duidelijke uitleg.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat ontzettend mooi gemaakt. Wat goed van je om zoiets "uit te vinden".

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o wat gaaf dat ziet er super uit.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi lieverd, je wist het al, maar wat zijn ze ontzettend gaaf geworden. Bedankt voor je duidelijke uitleg. Helen xxxx

    BeantwoordenVerwijderen