zondag 15 december 2013

Kerstgeschenkje - tutorial klein kadoosje

Hoi hoi, ik heb gisteren op de kerstmarkt hier bij ons in het dorp gestaan en het was super gezellig en de verkopen gingen goed. Wat ik ook had gemaakt was een kerstgeschenkje met daarin voor deze gelegenheid 4 theelichtjes, maar er kunnen natuurlijk ook kerstkransjes, chocolaatjes, zeepjes of wat dan ook in als aardigheidje. De bezoekers waren er reuze enthousiast over

Voor jullie heb ik even een stappenplan gemaakt hoe je zo'n leuk doosje snel kunt maken:

Je neemt een leuk A5 DPtje. In mijn geval Little Red Robin van Papermania.

Je rilt op 5 - 10 - 15 en 20 cm op de lange zijde en vervolgens op de korte zijde op 5 en 10,5 en 13 cm. Dit gaat het snelste en makkelijkste met de scor-pal.

 In het bovenste blok ril je in het 2e en 4e blok halfweg (2,5 cm) een verticale lijn .

Dan zou je DPtje er zo uit moeten zien:

Dan ril je in de vierkante blokjes in de 2e regel aan de goede zijde diagonale lijnen:

Aan de achterzijde ziet dit er zo uit:

 Daarna knip je het rechteronderhoekje eruit zoals hieronder:

Vervolgens knip je de onderste 4 lijnen in zoals onderstaand:

Dan kun je de rillijnen vouwen zoals hieronder:


Vervolgens bevestig je de dubbelzijdige tape als volgt:


En daarna kun je het doosje in elkaar gaan plakken:





Daarna vouw je de bovenkant als een melkpak dicht:


Je neemt een crop-a-dile of ander gereedschap om gaatjes te knippen:



Vervolgens maak ik een labeltje met de tag & tickets craftable van MD:



En deze bevestig ik met twine aan het doosje en met de twine strik ik het doosje dicht.




Ik hoop dat jullie het leuk vonden en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groetjes Helen

7 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n tutorial. Die ga ik vast ook eens maken.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi die ga ik ook eens maken.
    Dankjewel hiervoor.
    Gr jackelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi helen
    wat een leuk en lief doosje en mooi duidelijk uitgelegd, dat daagt uit tot het maken,haha
    groetjes,corry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk zo'n doosje.
    Bedankt voor het idee en de uitleg.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuk doosje bedankt voor de uitleg groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Helen,

    Wat heb je toch een leuk doosje gemaakt! Het is inderdaad zo'n leuk maatje waar je een klein geschenk in kunt doen...
    Je hebt heel duidelijk uitgelegd hoe je het doosje kunt maken met de Scor-Pal. Lekker veel foto's, zodat je elke stap kunt zien... Super!

    Dankjewel voor je duidelijke tutorial en natuurlijk voor je mooie voorbeeld!
    xxx Anne-Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een ideetje om te onthouden want zulke leuke doosjes kan je natuurlijk overal voor gebruiken. Dank je wel voor de goede uitleg. Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen