zaterdag 13 april 2013

Theebloem maken

Graag laat ik jullie hier vandaag eens zien hoe ik mijn favoriete theebloem vouw. Deze is echt niet moeilijk om te vouwen, maar ik vind het wel moeilijk om uit te leggen. Het zijn een heleboel foto's geworden.
1. Snijd uit 8 theezakjes dezelfde vierkantjes.
Graag gebruik ik papiertjes van 3x3cm. De vouwsels passen dan nog op heel veel paperblossoms van Dovecraft en op de hydrangea's. Kleiner is ook heel mooi, maar wat meer gepriegel...
2. Vouw het papiertje horizontaal dubbel. Bedrukte kant buiten.
3. Vouw diagonaal dubbel. Bedrukte kant binnen.
4. Pak de horizontale vouwen en duw de diagonale naar binnen. (Je kunt de vouwsels ook nu al aan elkaar plakken voor een eenvoudige bloem...)
5. Houd de dichte kant onder. Vouw het linker flapje tot het midden en weer terug. Duw het flapje open en daarna naar binnen.
6. Herhaal dit met het rechterflapje.


7. Dan ziet het vouwsel er zo uit.
8. Vouw er eerst een aantal in elkaar om te zien hoe het wordt. Daarna vast lijmen. Ik doe altijd een klein beetje lijm op de plek waar je hier nog een stuk van de aardbei ziet.



9. De laatste plak je weer aan de eerste vast. Met bovenstaand resultaat...
10. En dit is de achterkant!!! Als je de vouwsels na stap 4 al in elkaar plakt ziet de bloem er ook zo uit.
11. Zoals jullie wel weten, maak ik graag wat 'meer' van de bloem. Voor deze bloem gebruikte ik 2 hydrangea's, zo'n prachtig grannie bloemetje, een antieke spacer en een blauwe brad.

12. Het eindresultaat.
Misschien komt de bloem je wel bekend voor? Ik heb hem gebruikt op een geboortekaartje, wat ik al eerder liet zien.

Ik hoop dat het helemaal duidelijk is. Als er iets niet duidelijk is laat je het maar weten. Enne, mocht je ermee aan de slag gaan, dan kom ik graag even kijken. Laat maar weten.

Succes ermee!
Groetjes, Adriana

4 opmerkingen:

  1. Prachtige bloem en wat leuk om weer eens iets met theezakjes te zien. Dat is de techniek waar ik mijn allereerste kaartjes mee heb gemaakt hahaha.
    Bedankt voor de tutorial!
    xxx Marianne MW

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig gedaan!! Dank je wel voor de duidelijke uitleg en he delen!!

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er heel mooi uit.bedank voor de goede uileg.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit superduidelijk uitgelegd. Heb via het werk 3 plastic tassen vol gekregen, dus ik kan voorlopig aan de vouw ;-) Mocht je nog iets zoeken, dan hoor ik het wel. Liefs, Helen

    BeantwoordenVerwijderen