dinsdag 16 april 2013

Tutorial Mulberry paper bloem


Graag wil ik jullie laten zien hoe ik deze bloem heb gemaakt van Mulberry flowerpaper

1) Het Mulberry flowerpaper heb ik gekleurd door middel van wat distress inkt
    te verdunnen in een spraypompje, je kunt hiervoor de mini-mister 
    gebruiken en deze te sprayen over het papier. Voor deze bloem heb ik  
    stormy sky gebruikt.



2) Stans 3x de grootste bloem en 2x de middelste en de kleinste bloem met
      de Joy stans nummer 6002/0068.


3) Maak van alle stansjes kleine propjes.


4) Haal deze propjes voorzichtig iets uit elkaar.


5) Neem dan 5 meeldraadjes en knip deze doormidden.


6) Bundel de halve meeldraadjes bij elkaar door er een stukje plakband om
    heen te binden aan het uiteinde van de draadjes.


7) Rijg één voor één de stansjes aan de meeldraadjes, begin met de kleinste.


8) En dan moet het er ongeveer zo uitzien als je alles hebt geregen. 
    Deze bloem kun je ook in een kleinere vorm maken dan gebruik je de
    grootste stansjes niet, maar alleen de middelste en de kleinste.


Het mooie van het Mulberry flower paper is dat je het precies de kleur kan geven die je nodig hebt voor je creatie. Ik weet niet hoe het bij jullie is dames maar ik heb een hele berg bloemetjes en roosjes en dan lijkt het altijd wel dat juist de kleur die je nodig hebt er niet tussen zit of dat deze net weer op is.  Dus dat kan je nu dan makkelijk zelf op lossen door het papier de goede kleur te geven.


De bloemen die ik heb gemaakt heb ik voor deze tag gebruikt. Links van het fotootje kan je het kleinere formaat bloem zien.


Op de tag zelf heb ik de stempel gedaan met bruine inkt van Papermania clingstamp All Aboard-Postmark.



De stansen die ik verder heb gebruikt zijn:



En het embellishment dat ik heb gebruikt is:



Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze tutorial en dat ook enthousiast zijn om deze bloem te gaan maken.

Fijne dag allemaal.
Groetjes Judith





9 opmerkingen:

  1. Die bloemen zijn geweldig! Zal vast niet lang duren voor ik die mal toevoeg aan mijn map ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende bloemen en tag! Een gezellige dag vandaag, Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterend kaartje heb je gemaakt, ik vind het een bjoetie! Bloemen tutorial is echt super en heel mooi!

    Gr Antoinette
    http://antoinettecreacards.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige tag en een mooie tutorial. Dank je!
    xxx Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor de superuitleg Judith en wauw wat ziet het er weer super uit, wat kan jij toch mooie vintagekaarten maken, zo mooi ook deze weer, een beauty.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet je kaart er weer super uit. en wat een duidelijke uitleg.
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige tagecht super.Mooi de bloemen bedankt voor de uitleg.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zeg! Bedankt voor de duidelijke uitleg. Je kaart ziet er trouwens erg gaaf uit!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig zeg. Alleen jammer dat de linken tussendoor niet werken.
    Gelukkig is de uitleg zo duidelijk dat het ook zonder verwijzingen lukt. :)

    BeantwoordenVerwijderen