zaterdag 29 oktober 2011

Filigraanhoekjes

Hallo allemaal, daar ben ik alweer!
Ik had beloofd om nog eens terug te komen met de
filigraanhoekjes, want er zijn zoveel mogelijkheden daarmee!
Deze variant die ik nu aan jullie wil laten zien
is natuurlijk ook erg leuk voor alle zittende Tilda's,
maar ook voor andere merken stempels!
Denk ook gewoon aan een strook die je net iets anders versierd,
en plak er gewoon een mooi plaatje of andere stempel overheen.
Ideeën te over!
Ik heb er nu voor gekozen om er een mannenkaart van te maken.
Vinden jullie die niet ook altijd zo lastig om te maken?
Hier is een voorbeeld die erg makkelijk is om te maken,
maar door het gebruik van de filigraanhoekjes
er toch heel luxe uit zien.













Ik heb er voor gekozen om een zilveren en een koperen
voor deze kaarten te gebruiken.
Dus een 'koele' en 'warme' variant.
Zo kan je goed zien wat de verschillen doen!

Op de eerste kaart laat ik de zilveren zien:



















Ik heb de stempel van Magnolia gebruikt:
Edwin with Package.
En het papier komt uit een vintage blok.


Ik heb het ingekleurd
met Derwent Coloursoft Pencils:
180-450-480-530-550-560-
640-700-710








De materialen voor deze kaart zijn:
- 1 filigraanhoekje zilver
- zelfklevende parels grijsblauw
- de klok van TH vastgezet met een snap
uit eigen voorraad

Ik heb alle randen bewerkt met distress ink
Pumice Stone.

En op de tweede kaart laat ik de koperen zien:




















Zoals je ziet heb ik voor dezelfde stempel gekozen,
alleen het papier is anders.
Dit komt ook uit een vintage blok.


Ik heb het ingekleurd
met Derwent Coloursoft Pencils:
180-510-530-550-560-
610-620-630-640








De materialen voor deze kaart zijn:
- 1 filigraanhoekje koper
- 3 dew drops lichtbruin
- het kaartje als achtergrond heb ik zelf gemaakt
met de stempelset van MD

Alle randen zijn bewerkt met distress ink
Vintage Foto.

Werkwijze:
Om de filigraanhoekjes op deze manier te verwerken
heb ik een strook van 5 cm gesneden.
Persoonlijk vind ik het mooier dat je rondom nog wat papier ziet.
De filigraanhoekjes hebben namelijk de afmeting
4,7 cm op de lange zijde.
De strook heb ik recht op de snijmat gelegd
met behulp van de lijnen.
Zo kon ik goed zien of het filigraanhoekje recht lag.
Ik heb het filigraanhoekje tijdelijk vast geplakt met schilderstape.
Zo kon ik de schuine zijden langs de filigraan snijden.
Daarna heb ik de filigraan verwijderd
en de hoekjes iets rond geknipt.
De filigraan loopt ook iets rond,
dus dat vind ik wat mooier afgewerkt.
Nu heb je de gelegenheid om je strookje te inkten, stempelen of
wat je maar wilt als afwerking.
Ben je tevreden, dan plak je de filigraan weer netjes op zijn plek.
Ik doe dit met behulp van Tackle Glue.
Edwin heb ik verhoogd opgeplakt, zodat het nog wat echter lijkt
dat hij erop zit!

Natuurlijk vinden we het erg leuk
om te zien wat jullie met deze tips doen!
Dus maken jullie ook zo'n kaart,
mail hem door of laat een berichtje achter met je bloglink,
dan komen we graag even bij jullie langs!

Voor iedereen nog een heel fijn weekeinde gewenst!
Liefs Lotte

5 opmerkingen:

  1. Ha die Lotte, wat een ontzettend leuke kaartjes heb je weer gemaakt. Goed ideetje, ga het zeker ook een keer gebruiken. Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee met de filigraanhoekjes. Het is weer eens heel iets anders zo. Het is zo standaard om ze in de hoeken van de kaart te plakken, dus is het leuk om te zien dat het ook anders kan. Het zijn 2 hele mooie mannenkaarten geworden.
    xxx Anne-Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan en helemaal passend bij deze mannenkaarten! Bedankt voor de inspiratie.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk bedacht met de filigraanhoekjes ik heb ze ook gekocht bij anne-marije, zal eerdaags gebruik maken voor op mijn kaart.

    Groetjes tina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lotte, mannenkaarten vind ik ook altijd lastig. Leuk idee zo hoor! Het zijn erg mooie kaarten geworden. Ook leuk dat je zo het verschil tussen een koele en een warme kaart laat zien.
    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen