zondag 18 november 2012

Rozet

Voor de challenge van deze maand heb ik een rozet als voorbeeld gemaakt.
Nou waren er hier en daar een aantal vragen hoe ik dit nu precies gedaan heb.

Dus voor degene die nieuwsgierig zijn geworden zal ik het één en ander uitleggen.
Waar je mee begint is 15 maal de grote tag stansen van de creatable nummer LR0154.
Hier op de foto te zien. 

Creatable stencil labels


Vervolgens ga je al deze tags op dezelfde manier bewerken.




Aan de voorkant maak je 3x een rillijn. (Voor wie niet weten wat dit is; een kleine insnijding maken, zodat er een soort vouwlijntje komt). Wat ik altijd doe dat is een prikpen en een liniaal gebruiken.




Zoals op deze foto is te zien, zó moet je de buitenste lijnen rillen. Let op de punt van de prikpen op de foto, hier moet de liniaal precies op de rand van het bobbeltje liggen.




Dan vouw je alle drie de lijntjes voorzichtig om. Zo bewerk je dus alle 15 tags, dus als het goed is heb je dan 15 maal de bovenste foto.




Vervolgens leg je er twee precies tegen elkaar aan en niet je ze met 2 nietjes aan de achterkant vast aan de flapjes die omgevouwen zijn. Let op dat je ze zover mogelijk tegen de lijn aan niet om geen lelijke "kieren" te krijgen aan de voorkant.



Ik heb hiervoor een mini-nietmachinetje gebruikt, ik weet niet of het met een gewone nietmachine ook lukt. 





Op deze manier niet je dus alle 15 tags aan elkaar vast en dan de laatst weer aan de eerst en zo ontstaat er een mooie rozet die je vervolgens op allerlei manieren kan versieren.





Het materiaal dat ik heb gebruikt is het volgende.
Om te beginnen de 2 filigraan sneeuwvlokken. Dan natuurlijk weer lekker veel roosje, onder andere cremé kleurige en vintage bruin
Ook nog cherry blossom vintage bruin
Resin roosjes trio gebroken wit kun je zien op het 
label van Merry Christmis.
Onder het geheel heb ik een doily Tea Party Heart gebruikt.



Ik heb onder de roosjes de bloemen gebruikt van Dovecraft Blossoms white.
Ik heb deze geborduurd door in elk blaadje 5 gaatjes in de grote bloem en 3 gaatjes in de kleine bloem te prikken.



Dan verder antiek kleurige takjes en de takjes van de stans zijn ook van Marianne Design nummer LR0245.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uit gelegd en dat jullie ook met dit idee aan de gang gaan. 

Groetjes Judith

8 opmerkingen:

  1. Hallo Judith,

    Dat ziet er super uit zeg dit ga ik onhouden vind het zo leuk en bedankt voor de uitleg.

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er mooi uit!
    Dank je wel voor de uitleg.

    Groetjes van Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toppie gedaan Judith, nu nog wat tijd vinden om je rozet te liften, want ik vind hem echt geweldig leuk. Lieve groetjes, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super gedaan. Ik had deze rozet wel gezien maar had geen idee hoe dit moest. Bedankt voor de uitleg. Ik heb deze mal liggen en ga dit zeker ook een proberen.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ow, ik dacht dat je die rand-stans had gebruikt (bloos, bloos) Ik vind hem werkelijk schitterend!!! Maar dat wist je al ;-) En ik heb dat malletje ook! dus die ga ik nog eens namaken, hihi! Helemaal geweldig!!!

    Liefs Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Judith,

    dank je wel voor de duidelijke tutorial. Deze rozet ga ik ook proberen, super gedaan!!!

    Liefs,

    Lins

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor de duidelijke uitleg die ga ik zeker onthouden.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow...dat is mooi gemaakt. dank je wel dat je dit wilde laten zien.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen