vrijdag 21 september 2012

Beertje Wellington met tutorial kreukellint!

Weer een kaartje gemaakt van det super lieve beertje.
De kleurtjes passen helemaal bij de herfst,
dus gelijk uit de kast gepakt nu het weer zo omslaat ;-)
Ik heb heel wat 'technieken' gebruikt,
die ik ook stap voor stap ga uitleggen.
Dus het zal nogal een lange post worden!
De stempel is van Wellington en die heb ik gestempeld
met Memento Rich Cocoa. Daarna uitgeknipt
en verhoogt opgeplakt op een vierkant die ik eerst
bestempeld heb met een tekst-stempel en een klokstempel
van Tim Holtz, ook dit met de bruine inkt.
De randen van dit papier heb ik bewerkt met de Blending Tool
Zelf heb ik een extra 'design-vel' gemaakt met
een prachtige Urban Stamp van Papermania.
Als eerst heb ik het papier op maat gesneden
en daarna heb ik met de Blending Tool het papier op kleur
gebracht. Ik heb gebruik gemaakt van Tea Dye, Vintage photo
en Walnut Stain. Daarna heb ik de stempel gestempeld
met Distress Embossing Ink, deze is ook van Tim Holtz.
Voor die prachtige, warme koperen gloed heb ik
gebruik gemaakt van embossingpoeder van Papermania,
deze kleur het Copper.
Daarna verhitten met de heat-tool totdat alle poeder
mooi gesmolten is en dit leuke effect ontstaat.
Ook de twee kleine tags heb ik met de embossingpoeder
bewerkt. Namelijk door ze in de Distress Embossing Ink te duwen
en vervolgens door het poeder te halen. Ook dit verhitten
tot het gesmolten is en zo kan je zelf ook bijpassende
embelishments maken.
Waar ik persoonlijk nogal van hou, is dat alles bij elkaar 'klopt'.
En nu heb ik in de webwinkel zulke mooie filigraanhoekjes
(maar er zijn ook andere vormen) gevonden,
die precies dezelfde warme gloed hebben als deze
embossingpoeder. Alsof het bij elkaar hoort ;-)
Het mooie papier komt uit een paperpack van Wellington.
Ik heb de kaart van Kraft gemaakt en ook
de klok van TH heb ik daaruit gestanst.
Alle randen heb ik bewerkt met Distress Ink; Vintage photo.
Dan heb ik nog een labeltje gemaakt.
De label is er ééntje uit de set van Papermania; kraft gift tags.
Voor het 'extra' effect heb ik een ringetje gemaakt
uit het design papier met een Doohickey.
De mooie tekst is een kaartje uit het setje van
En dan het lint... Ik ben zo blij dat AnMaCreatief
dit prachtige kreuklint in het assortiment heeft genomen ;-)
Ik zal stap voor stap uitleggen hoe ik dit gemaakt heb,
het is zo éénvoudig. En heel leuk!!!
Wat heb je nodig:
Ik heb gebruik gemaakt perfect pearls (coper) ,
daar maak ik onder andere mijn eigen glimmer mist mee,
door het in een mini-mister te doen en dit
vervolgens te vullen met water, goed schudden en klaar!
Je ziet dus één mini-mister gevuld met mijn glimmermist
en de andere is gewoon met water gevuld.
Natuurlijk het lint (cream) en een heat-tool
(omdat ik geen geduld heb ;-) )
Maar je kan het ook aan de lucht laten drogen.
En het liefst werk ik op mijn craftheet!
Ik spuit wat van mijn glimmermist over het lint,
omdat ik op mijn craftsheet werk kan ik vervolgens
met het lint de sheet schoonvegen en tegelijkertijd de kleur
op laten nemen. Ik heb dus ook een mini-mister gevuld met
water om zo het mengsel te verdunnen, dus lichter maken
als dat nodig is.
Wanneer je lint mooi vochtig is en overal mooi gedekt,
maak je er een klein propje van.
Laat je dit drogen aan de lucht, dan mag je het wel weer iets
open vouwen, maar droog je het met de heattool,
dan blaast deze het vanzelf wel iets los/uit elkaar.
En dit is dan mijn resultaat...
voor deze kaart vond ik het leuk om het 'heel erg' te kreuken,
maar je kan het ook minder doen.
Het ligt aan jezelf hoeveel je het kreukt.
Ook ben ik er achter gekomen dat het heel makkelijk is
om het lint in een glas te doen en dan het droog te blazen
met je heattool. Tussendoor kan je het dan makkelijk omschudden!
Is het resultaat niet naar je zin, maak je het lint weer nat
en begin je opnieuw!
Hopelijk heb ik jullie een stukje op weg geholpen met
het kreukellint! Er zijn nog meer variaties mogelijk,
dus die ga ik ook nog laten zien in een volgend berichtje!
Bedankt voor het langskomen en de leuke berichtjes
die jullie steeds achterlaten!
Liefs Lotte

8 opmerkingen:

  1. Mooi kaartje en duidelijke uitleg over het kreukellint. Je hebt de stempel ook erg mooi ingekleurd, heb hem zelf ook en weet dat het best wel een lastige is.
    gr. liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een super mooi kaartje. Leuk dat je het allemaal uitlegt
    Groetjes martha en margret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Lotte,
    Wat een geweldige kaart. Wellington heb je supermooi ingekleurd. Je eigengemaakte achtergrond met de urban stamp, de inkt en het embossingpoeder ziet er super uit. Bedankt voor de duidelijke tutorial over het kreukellint. Helemaal top!
    xxx Anne-Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterend kaartje heel mooi gedaan
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig ingekleurd!! mooi geheel.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende kaart!!

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Lotte, wat een prachtkaart heb je gemaakt. Superdesupermooi, alles past weer zo goed!!!
    Wat een leuke tutorial heb je gemaakt met dat kreukellint. Het geeft zo'n mooi effect op je kaart.

    Dikke x,

    Lins

    BeantwoordenVerwijderen