woensdag 5 september 2012

Musical Memories & sketch

Een tijdje terug heeft Helen jullie een kaartje laten zien met het Stampavie stempel Musical Memories. Helen had dit lieve afdrukje tijdens haar vakantie gekleurd. Zonder dat we het van elkaar wisten heb ik ook dit afdrukje gekleurd tijdens mijn vakantie.. ;-) De kaart van Helen hebben jullie dus al gezien. Vandaag laat ik zien dat je ondanks dat het afdrukje hetzelfde is een heel andere kaart kunt maken door ander papier en andere embellishments te gebruiken...









Ik heb het afdrukje met veel verschillende Derwent potloden gekleurd. Ik vind het altijd leuk als een stempel veel details heeft, want dan kan ik ook veel potloden gebruiken.











 
Derwent Coloursoft potloden: C040-C050-C150-C160-C180-C400-C450-C510-C520-C530-C570-C580-C590-C630-C640-C650-C670-C680

Toen ik vorige week mijn voorbeeldkaart voor de AnMaCreatief september challenge, naar aanleiding van mijn eigen sketch, aan het maken was kwam ik tot de conclusie dat het best wel weer leuk was om een kaart aan de hand van een sketch te maken. Toen heb ik mijn 'sketchtes-map' er even bijgepakt en mijn favoriete sketch eruit gehaald. Deze sketch heb ik ook zelf gemaakt... Ik vind het een uitdaging om de strookjes netjes naast elkaar te krijgen, want ik ben dol op passen en meten.

De sketch staat hieronder. Als je hem aanklikt wordt hij vanzelf groter en kun je hem opslaan en eventueel gebruiken...














 
Voor mijn kaart heb ik weer papier van First Edition gebruikt. Deze mooie papiertjes komen uit het 6x6 blokje Bird Song. Vooral het papier met de muzieknootjes vond ik heel leuk in combinatie met het Musical Memories stempel.

Het tekstje is van TLC Creations. In de letters 'party' zitten allemaal muzieknootjes, leuk he?

De bloemen heb ik zelf gemaakt met het Joy! cutting & embossing stencil bloemen. Eerst heb ik de uitgestanste bloemen natgespoten met een mini mister. Na het kreuken heb ik ze gedroogd met de heattool en er daarna wat meeldraadjes door gedaan, wit parelmoer. Ik vind het heel leuk om zelf bloemen te maken, want door hetzelfde cardstock te gebruiken kleuren de bloemen nu helemaal bij de rest van kaart.




















-Stampavie stempel Musical Memories van Laurence ingekleurd met Derwent Coloursoft potloden
-scrappapier uit het 6x6 paperpad Bird Song van First Edition
-cardstock van Papermania
-Nestabilities Standard Circle Large en Scalloped Circle Large
-Joy! cutting & embossing stencil bloemen
-meeldraadjes wit parelmoer
-7 zelfklevende rhinestones zwart
-tekst van TLC Creations


Ik ben benieuwd wat jullie van deze kaart vinden...

Een fijne avond!

xxx Anne-Marije

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het een prachtige kaart ,ik heb de sketch opgeslagen ik ga hem zeker een keertje maken ,dank je wel Anne-Marije, ook toevallig dat Helen het ook gekleurd heeft,ik vind het een schatje.
    Lieve groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieverd, wat een prachtig kaartje is het geworden. Je sketch vind ik super, maar dat wist je al, want ik heb hem ook al eerder gebruikt. Je kleurtjes en het papier vind ik supermooi. Het kaartje is echt heel anders geworden. Een beauty. Dikke kus, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt schitterend!!! Je bent zo goed in het kleuren met al die kleine details, geweldig!!!
    Die papiertjes passen er perfect bij, super gedaan!

    Liefs Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuke kaart heb je gemaakt. De stempel is super en heel leuk om in te kleuren. Goed geslaagd!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen